Képzőművészeti kiállítás

November 27. (péntek) 19:00 Kiállításmegnyitó

Nemzetközi Kortárs Képzművészeti kiállítás Csörgő Attila szobrászművész részvételével.  

Helyszín:

GCSZI Állami Kortárs Képzőművészeti Múzeum 

ул. Зоологическая д. 13, стр. 2

http://www.ncca.ru/main?filial=2

 

A GCSZI Állami Kortárs Képzőművészeti Múzeummal való közös együttműködésben 2015-2018. között több magyar kortárs képzőművész mutatkozhat be Moszkvában.

Az első közös "The Human Condition" című projekt meghívott műsésze Csörgő Attila szobrászművész, akinek munkáit 2015. november 26-2016. január 31. között láthatják az érdeklődők a  moszkvai Állami Kortárs Képzőművészeti Múzeumban.

 

Bővebb info a projektről:

 http://www.ncca.ru/events.text?filial=2&id=3209

 

Csörgő Attila művei a mozgás és az általa létrehozott statikus látvány kettősségére, látszólagos ellentmondásukra épülnek – egyes munkák első ránézésre nem is árulkodnak mozgásról.

Hogyan szerkesszünk narancsot?
Egy négyzet alapú területen fehér papírtestek lebegnek fehér “papírturbinák” felett. A testek készítésekor olyan gömbbe írható formákból indultam ki, mint a szabályos és félszabályos geometriai testek, valamint néhány egészen más szerkesztési elgondolásból, amilyen pl. a gömbfelület spirális megközelítése a narancshámozás mintájára. (Kvázitranszformáció a gyerekkorból.)

„Abból a hipotézisbol indultam ki, hogy egy gömb képes mozdulatlanul lebegni a ventillátor fölött. Próbálkozásaink, hogy papírra megszerkesszünk, síkból hozzunk létre egy gömböt csupán más-más módon és szinten tökéletlen megoldásokhoz vezethet. Ezek a gömb különféle aberrációi, melyek lapjaiba, szögleteibe a légáram belekap és mozgásba hozza õket. Így különbözõ mozgásformák jönnek létre és a testek felépítésüktõl függõen hol szeszélyesebben, hol egyenletesebben ugrálnak, forognak, lebegnek az alulról jövõ légáramban”


Konceptuális jellegű, sokszor minimalista kivitelű - gyakran mobil - munkái természettudományos szabályok, törvények - geometriai problémák, fizikai (optikai, mechanikai) határhelyzetek - köré szerveződnek. Elvont tételeket modellező, szemléltető, "tudományos alapon" működő művei többnyire szokatlan helyzetekbe hozott, hétköznapi anyagokból, tárgyakból épülnek fel, barkácsolódnak össze. Játékosan, s némi iróniát, filozofikusságot sem nélkülöző módon utalnak érzékelésünk, és erre épülő, rendezettnek tűnő világképünk könnyű megingathatóságára, ellentmondásosságára.
Az eddigi munkákban az illúziókeltésre esett a főhangsúly, a legutóbbiakban viszont nem annyira a leplezés-leleplezés mozzanata áll a művek középpontjában, hanem maga az azt létrehozó – eddig inkább másodlagosnak tűnő – mechanizmus.


A művek kezdetben is többről szóltak, mint geometriai szerkesztésekről, változatos transzformációkkal létrehozott, térben kirajzolódó testekről-formákról. De mi az, amit Csörgő Attila műveiben elénk tár? Mit látunk? A végső igazságok homályosan vibráló képének revelációjával szembesülünk, vagy pusztán a csábító illúzió fátyol-függönyét érzékeljük?
Csörgő Attila honlapja: http://www.c3.hu/~acsorgo/